BlogSEO a optimalizovaný obsah stránky

SEO a optimalizovaný obsah stránky

Obsah je kľúč k úspechu. Pri obsahu stojíte pred dvoma výzvami:

  1. Presvedčiť Google, aby váš obsah vyhodnotil ako vyhovujúci a posúval vašu stránku na prvé pozície vo výsledkoch vyhľadávania.
  2. Presvedčiť zákazníka – poskytnúť mu dostatok zrozumiteľných informácií, aby si vybral vás a váš produkt. 
seo strategy

Dobre spracovaný obsah ako jediný dokáže zabezpečiť, aby vás vaši zákazníci našli aj bez platenia reklám. Dosiahnuť čo najlepšie výsledky je možné vďaka optimalizácii obsahu vašej stránky. Táto disciplína sa odborne nazýva SEO (Search Engine Optimization).

Aké typy obsahu máme k dispozícii:

  • texty – tie sú z hľadiska vyhľadávanie veľmi dôležité;
  • obrázky – sú rovnako podstatné ako text, mnoho ľudí vyhľadáva kľúčové slová ale vo výsledku si prezerá hlavne nájdené obrázky;
  • video – najlepší spôsob, ako vysvetliť niečo názorne a pútavo;
  • zvuk – dnes sú populárne napr. podcasty, pri ktorých sú ľudia ochotní počúvať aj časovo rozsiahle témy.

Ako Google posudzuje obsah stránok:

Google využíva nástroje umelej inteligencie, aby posúdil celkovú kvalitu vašej stránky. Používa vyše 200 rôznych algoritmov, ktoré stránku analyzujú z rôznych hľadísk. Špeciálne ich zaujíma najmä obsah. 

V momente, keď zadáte do vyhľadávača napr. “Plastové okná” tzv. Google crawler prezrie milióny stránok na celom svete. Ako to stihne? Funguje to cez tzv. Indexovanie stránok. 

Názorne by sa to dalo popísať takto: predstavte si poslíčka, ktorý musí na vašu žiadosť nájsť vašu obľúbenú knihu vo všetkých knižniciach sveta. Poslíček sa na to pripraví tak, že pravidelne chodí do všetkých knižníc a pri dverách každej si nechá na lístočku zoznam kníh, ktoré tam sú. Keď dostane od vás pokyn na hľadanie, už si prezerá iba svoje zoznamy a nezdržuje sa chodením po knižnici. Táto indexácia sa vo svete počítačov deje počas zlomkov sekúnd. 

Tento index sa pravidelne, každých 24 hodín, aktualizuje. Crawler zisťuje o vašej stránke rôzne veci, napr.

  • ako dlho existuje, kedy ste naposledy aktualizovali obsah, či aktualizácie robíte pravidelne alebo raz za čas;
  • koľko textu stránka obsahuje, aké slová sú v texte použité;
  • koľko a akých obrázkov/videí obsahuje, čo zobrazujú, aké popisky majú;
  • aká je štruktúra stránky, či existuje nejaká hierarchia obsahu, ktoré stránky sú nadradené/podradené iným, ako sú poprepájané odkazmi;
  • ktoré iné web stránky odkazujú na váš web, aký je ich obsah, ako sú dôležité, aká je ich návštevnosť a mnohé ďalšie.

Opäť pre názornosť príklad z inej oblasti: predstavte si, že vašu mamu majú operovať a vy chcete vybrať najlepšieho lekára. Budete si zrejme zisťovať o ňom všetko možné: kde študoval, kde pracoval a ako dlho, koho operoval, kto s ním má osobnú skúsenosť, referencie od pacientov na webe, hodnotenia od kolegov a ďalšie.

Podobne chce Google dosiahnuť to, aby vybral tie najlepšie stránky, ako odpoveď na vyhľadávanie určitých slov, obrázkov alebo iného obsahu. Aby si o vašej stránke Google spravil čo najlepšiu mienku, musí spĺňať kritériá algoritimov. O čo ide:

  1. Technické SEO požiadavky, ktoré umožňujú, aby bola každá jednotlivá podstránka pre Google zrozumiteľná, sú napr.: 
  • dĺžka textu, správne šrukturované odstavce s nadpismi, podnadpismi;
  • obrázky alebo iné súbory s popiskami;
  • zrozumiteľnosť, teda použitie slov, ktoré súvisia s témou, produktom, službou;
  • odkazy na iné podstránky, vlastné i cudzie a mnoho ďalších detailov.
  1. User friendly prístup

Stránka musí byť zároveň, alebo predovšetkým, zrozumiteľná návštevníkom, zákazníkom. 

Pri návšteve stránky ide v podstate o zoznamovanie sa a spoznávanie. Všetci vieme, že dobrý prvý dojem môžete urobiť iba raz. 

Chcete sa nás niečo spýtať?

info@create4future.sk

Máte záujem o predbežnú konzultáciu alebo cenovú ponuku?

Prijmite naše pozvanie na šálku dobrej kávy v našej agentúre na adrese Apollo Business Center II, Prievozská 4, Bratislava.

Sleduj nás