Obsah je kľúč k úspechu. Pri obsahu stojíte pred dvoma výzvami:
Dobre spracovaný obsah ako jediný dokáže zabezpečiť, aby vás vaši zákazníci našli aj bez platenia reklám. Dosiahnuť čo najlepšie výsledky je možné vďaka optimalizácii obsahu vašej stránky. Táto disciplína sa odborne nazýva SEO (Search Engine Optimization).
Aké typy obsahu máme k dispozícii:
Google využíva nástroje umelej inteligencie, aby posúdil celkovú kvalitu vašej stránky. Používa vyše 200 rôznych algoritmov, ktoré stránku analyzujú z rôznych hľadísk. Špeciálne ich zaujíma najmä obsah.
V momente, keď zadáte do vyhľadávača napr. “Plastové okná” tzv. Google crawler prezrie milióny stránok na celom svete. Ako to stihne? Funguje to cez tzv. Indexovanie stránok.
Názorne by sa to dalo popísať takto: predstavte si poslíčka, ktorý musí na vašu žiadosť nájsť vašu obľúbenú knihu vo všetkých knižniciach sveta. Poslíček sa na to pripraví tak, že pravidelne chodí do všetkých knižníc a pri dverách každej si nechá na lístočku zoznam kníh, ktoré tam sú. Keď dostane od vás pokyn na hľadanie, už si prezerá iba svoje zoznamy a nezdržuje sa chodením po knižnici. Táto indexácia sa vo svete počítačov deje počas zlomkov sekúnd.
Tento index sa pravidelne, každých 24 hodín, aktualizuje. Crawler zisťuje o vašej stránke rôzne veci, napr.
Opäť pre názornosť príklad z inej oblasti: predstavte si, že vašu mamu majú operovať a vy chcete vybrať najlepšieho lekára. Budete si zrejme zisťovať o ňom všetko možné: kde študoval, kde pracoval a ako dlho, koho operoval, kto s ním má osobnú skúsenosť, referencie od pacientov na webe, hodnotenia od kolegov a ďalšie.
Podobne chce Google dosiahnuť to, aby vybral tie najlepšie stránky, ako odpoveď na vyhľadávanie určitých slov, obrázkov alebo iného obsahu. Aby si o vašej stránke Google spravil čo najlepšiu mienku, musí spĺňať kritériá algoritimov. O čo ide:
Stránka musí byť zároveň, alebo predovšetkým, zrozumiteľná návštevníkom, zákazníkom.
Pri návšteve stránky ide v podstate o zoznamovanie sa a spoznávanie. Všetci vieme, že dobrý prvý dojem môžete urobiť iba raz.