Odhadnúť, koľko potenciálnych zákazníkov vám trh ponúka, je možné pomerne presne. Vďaka tomu, že záujem ľudí sa prejavuje prostredníctvom vyhľadávania určitých kľúčových slov. Analýza týchto štatistík nám poskytne informáciu, koľko ľudí má o danú službu alebo tovar záujem v reálnom čase alebo priemerne za rok, mesiac atď. Viac tu: analýza kľúčových slov a odhad potenciálu trhu.
Stretol som sa s viacerými prípadmi, kedy ľudia išli za „veľkým nápadom“, presvedčení o svojom rýchlom úspechu a hádajte, ako to dopadlo. Kým utratíte peniaze za web stránku alebo e-shop, kým strávite more času hľadaním správneho dizajnu, názvu, obchodných partnerov, textami pre GDPR a ďalšími nevyhnutnosťami, odporúčame vám najprv a v prvom rade investovať do marketingovej konzultácie spojenej s prieskumom trhu a analýzou vášho zámeru. Práve týmto krokom urobíte pre svoj projekt to podstatné, lebo za chyby sa platí draho.
Aké faktory je nutné pri analýza vziať do úvahy:
Technické aspekty:
Výhodou internetu je, že každý zámer je možné nejakým spôsobom otestovať. Zjednodušene povedané, skôr, než do niečoho vrazíte 1000 €, môžete na jednej stovke otestovať, či to má alebo nemá zmysel.
Internetové prehliadače ako Google zbierajú komplexné informácie o správaní ľudí na internete. Niektoré štatistiky Google zverejňuje a pri odbornej interpretácii je možné z týchto dát vyčítať množstvo informácií užitočných aj pre vaše podnikanie na internete.
Ak by ste chceli napr. otvoriť nejakú atrakciu určenú rodinám a deťom, kľúčové slovo (KS) “kam na výlet” by bolo určite jedným z tých, ktoré môžeme pri odhade návštevnosti atrakcie použiť. Súvisiacich slov je oveľa viac, dokonca ich môžeme roztriediť do rôznych skupín podľa miesta, záujmov, ročného obdobia a pod. Vieme vyčísliť, koľko takýchto dopytov má kontext s deťmi alebo sa zamerať iba na určitú oblasť, ako je Bratislava.
Analýza KS vám napovie aj to, aký obsah a ponuky treba umiestniť na vašu web stránku, ako zamerať reklamy a pod.