BlogWeb – váš najvýkonnejší obchodný zástupca

Web – váš najvýkonnejší obchodný zástupca

Dobrá web stránka je obchodným zástupcom, asistentom či PR agentom, ktorý pre vás funguje 24 hodín denne, 365 dní v roku. Preto je tvorba web stránok kľúčovou disciplínou pre vašu „viditeľnosť“ v dnešnom svete, kde online už dávno dominuje nad všetkými ostatnými informačnými či obchodnými kanálmi.

tvorba webstránok

Ako vám pomôže dobre vytvorená stránka v podnikaní

Predstava, že internetová stránka je prezentáciou firmy, je zastaralá. Dnes je web stránka predovšetkým generátorom zákazníkov a musí byť naformátovaná prozákaznícky. Má byť obchodným zástupcom vašej firmy, ktorý funguje 24 hodín, 365 dní v roku

Jej najpodstatnejšou úlohou je:

  1. zachytiť dopyt, ktorý sa prejavuje vyhľadávaním kľúčových slov na internete;
  2. prehĺbiť záujem zákazníka a pomôcť nájsť to, čo hľadá (produkt);
  3. existujúcim zákazníkom poskytnúť servis a potenciálne ďalší nákup.

Tvorba web stránok má svoje jasné ciele. Dopracovať sa k nim znamená položiť si správne otázky: 

  1. Generuje vaša súčasná web stránka prísun zákazníkov (leads)?
  2. Zodpovedá návštevnosť a počet leadov z vašej stránky potenciálu trhu (dopytu)?
  3. Poskytuje vaša súčasná web stránka informácie, ktoré premenia potenciálneho záujemcu na nedočkavého zákazníka? (pridaná informačná hodnota)

Čo je dobrá a čo zlá web stránka?

Vaša web stránka je v prvom rade váš elektronický obchodník a preto o jej kvalite vypovedá najmä to, koľko zákazníkov vám mesačne prinesie. Preto by ste mali dobre rozumieť tomu:

  • ako vašu stránku zákazníci nájdu;
  • čo sa deje, keď niekto navštívi váš web.

Táto téma by si zaslúžila celý článok, ale v krátkosti si povedzme minimálne to, čo je pre vás želateľné: a) aby váš web ľudia našli bez pomoci platenej reklamy, b) aby tam vykonali to, čo chcete, aby vykonali. Odpoveďou teda je, že dobrá webstránka tieto želania plní dobre až výborne. Zlá ich plní nie najlepšie, alebo vôbec.

Hlavným dodávateľom zákazníkov pre všetky web stránky na svete, aj pre tú vašu, je vyhľadávač. Spravidla ide o Google. On je prvou inštanciou, ktorá hodnotí kvalitu vašej stránky. Tou druhou je sám zákazník.

Google hodnotí a) vami vytvorený obsah a b) technologickú platformu, na ktorej web stránka funguje. Podľa toho jej pridelí pozíciu (poradie), na ktorom ju zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania.

Najčastejšou príčinou, prečo stránka nedosahuje dobré výsledky, je jej obsah. Ide o texty, obrázky, videá, formuláre atď. Okrem toho stránku ešte tvorí kód, ktorý zabezpečuje technické fungovanie a grafika, ktorá to všetko emocionálne umocňuje.

Sumár: tvorba web stránok si vyžaduje dobre zvládnuť:

  1. obsah web stránky; 
  2. technológiu – Google hodnotí najmä rýchlosť, adaptívne zobrazovanie = responzivitu, štruktúru stránky atď.;
  3. grafiku, ktorá má pomáhať prehľadnosti a orientácii návštevníkov. Tu platí najmä, že menej je niekedy viac. 

Tvorba web stránok si vyžaduje vedieť, čo je dôležité. Pri tvorbe webu sa často stáva, že predstavy a debaty ohľadom grafiky pútajú veľa energie zadávateľa aj tvorcov, ako by to bolo pri stránke to najdôležitejšie. Úloha grafiky sa často preceňuje. Ak je spokojný Google aj zákazník, máte vyhraté.

Tvorba web stránok a technológia

Ešte stále nájdete na trhu old school programátorov, ktorí ponúkajú rôzne nimi preferované technické platformy založené z veľkej časti na vlastnom kóde. Dnes sú však najviac využívané univerzálne technické webové platformy tzv. CMS (Content Management System), čo sú akési polotovary pre tvorbu web stránok. Na ich základe dokáže svojpomocne aj technicky zdatný amatér zostaviť web stránku. Tie najrozšírenejšie sú zadarmo, iné sa zasa predávajú alebo prenajímajú. Novinkou posledných rokov sú online platformy, ktoré fungujú ako stavebnice, kde si stránku vyskladáte. Zároveň využívate rôzne pomocné nástroje, ktoré si spolu so stránkou prenajímate. Príkladom je napr. Shopify.

Tento článok je určený ľuďom, ktorí o programovaní veľa nevedia a preto nechajme zatiaľ technické termíny bokom. Výber technickej platformy začína pri účele web stránky – teda či pôjde o e-shop, obsahový web alebo kombináciu oboch. Kritériom je objem dát a rýchlosť, ktorú bude musieť technológia zvládnuť.

Teraz stojíme pred zásadným rozhodnutím: 

1. programovať web na kľúč, alebo

2. použiť CMS v spojení s predhotoveným balíkom grafiky a modulov (tzv. téma), alebo 

3. prenajať si web online. Každé z nich má pre a proti.

 

Chcete sa nás niečo spýtať?

info@create4future.sk

Máte záujem o predbežnú konzultáciu alebo cenovú ponuku?

Prijmite naše pozvanie na šálku dobrej kávy v našej agentúre na adrese Apollo Business Center II, Prievozská 4, Bratislava.

Sleduj nás